Kundesenter


Hva koster frakten?
 

Hos oss er det fast fraktpris på 145,- per forsendelse, uansett hvor mye du handler!
Småordre under 300.- koster kun 29.-

Posten Servicepakke

Vi sender de fleste pakkene som servicepakke med Posten Norge AS. Leveringstiden er normalt 3-6 virkedager fra vi har mottatt innbetaling for ordren.

Alle pakkene får et sendingsnummer når pakka blir pakket, men pakkesporingen vil ikke vise informasjon med en gang. Det er på grunn av at vi sender varene i container til forskjellige postterminaler. Denne transporten tar gjerne to-tre dager, og det vil ikke bli registrert sporingsinformasjon før pakken ankommer postterminal.

Straks pakken har ankommet en postterminal kan den spores via ordrehistorikk ...


Tunggods

Det hender at en forsendelse blir for stor og tung til å sende som Servicepakke. Da blir varene sendt med Bring Logistics og leveres hjem til deg på døren. Du betaler ikke noe ekstra for dette.

Bring vil kontakte deg for å avtale tidspunkt for utlevering.
 

14 dagers angrerett....
 Du har 14 dagers ubetinget angrerett når du kjøper varer fra oss. Angrerettloven sier at kunden må melde fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å kontakte oss på post@gitarhuset.no - Eller ring 38 60 20 90

Skadet forsendelse...

Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Det første du bør gjøre er å registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakka på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss, da vil ikke skaden bli registrert av Posten.


Har du fått en vare med feil eller mangler, eller ønsker å angre et kjøp?
 Send oss en melding ... Reklamasjon. Husk å gi en kjapp bekrivelse av problemet , 
 og legg gjerne ved bilde hvis du har det . 
 

Brukerbetingelser for Gitarhuset.no

 

 

Generelle vilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos Gitarhuset.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.


Registrering

For å handle hos Gitarhuset.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen), samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte, og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke brukernavnet ditt. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg. 


Adresseendring

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen under "Mine adresser" på ”Min side”. Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle servicepakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Du velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Du har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren, dette må gjøres via "Mine ordre" på "Min side”.

Frakt
Privatkunder betaler fast fraktpris på 145,- i tillegg til varenes pris. Vi sender alle pakker som Servicepakke med Posten Norge AS.
 For bedriftskunder og offentlig gjelder postens satser 
  

Leveransevilkår

Gitarhuset.no har forsendelser til hele Norge, også Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 4 og 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Du kan spore dine postsendinger på "Min side" under "Mine ordre" når produktene er sendt fra oss. Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse.

Gitarhuset.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Hentemelding blir utsendt fra ditt lokale postkontor. I tillegg kan alle forsendelser spores på "Min side". Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller i tillegg bli belastet et gebyr på kr. 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt lik opprinnelig frakt. For sendinger i oppkrav er gebyret 500,- i tillegg til returfrakt. Opprinnelig frakt krediteres ikke. Eventuelt restbeløp blir kreditert automatisk til den konto som er registrert i "min profil".

 

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.
  

Vareinformasjon

Gitarhuset.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Gitarhuset.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse/priser. Gitarhuset.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
  

Copyright

Innhold på www.gitarhuset.no er Gitarhuset.no AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Gitarhuset.no AS.


Angrerett og angrefrist – generell informasjon

Når du bestiller varer via nettsiden vår har du 14 dagers angrerett. Vær oppmerksom på at angreretten kun gjelder ved fjernsalg, ikke når du kjøper varer over disk i våre utstillingslokaler.

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler deg på det sterkeste å sende melding om dette via kategorien “Angre kjøp på mottatte varer” under “Kundeservice” på “Min side”.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på varer som leveres forseglet, for eksempel CD/DVD og liknende.
  

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:
•Holde kjøpesummen tilbake
•Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
•Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
•Kreve erstatning

 

 

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
  

Verneting

Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Kristiansand som verneting. Dette iht. Tvisteloven § 4-6 – Avtalt verneting.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.