Du har ingen varer i handlekurven.

Taylor Builder's Edition 816ce

Skill deg ut fra mengden og bli hørt som aldri før.
kr 44 999,00
Produsent: Taylor
SKU: 9354546
Tilgjengelighet: På lager
1Bergen Sentrum
+ -

Med en slående ekstra "lydport" innebygd i en delvis florentinsk cutaway som gir en tone som vil bedøve solospillere og studiomusikere, markerer Builder's Edition 816ce tilbakekomsen til Grand Symphony kroppsform. Og som alle medlemmer av denne eliteklubben, tilbyr gitaren det ultimate innen spillekomfort, toneforbedring og estetikk. Her er ingenting spart på! Forbindelsen mellom det ekstra lydhullet og mengden luft som beveges i en så stor kroppsform er fantastisk. Med et Lutz-lokk og heltre Rosewood (Palisander) i sarg og bunn for å tilby en lyd som dekker et stort lydspekter, både tonalt, dynamisk og med harmoni og en bred lav bass som stuper i dypet. V-Class Bracing øker volumet og opprettholder videre sustain i gitaren. Den kortere hodelengden (24 7/8”) med en klassisk Taylor-halsprofil, sørger for at det ikke kreves mye fysisk innsats for å få Builder's Edition 816ce til å synge. Det ekstra lydhullet gir en bredere tonerespons, og tilbyr en annen resonansfrekvens som resulterer i en vidåpent, luftig følelse. I tråd med Builder's Edition-standarder for lyd, estetikk og spillbarhet, detaljerer en serie avanserte møter hvert hjørne av Builder's Edition 816ce. Med en mer avrundet kropp, Maple-binding, skråkantede gripebrett / kroppskanter og en satinfinish som sørger for at hver håndbevegelse er så stille som mulig, perfekt for studio og de mest følsomme spillestilene. Alt er toppet med en naturlig og uttrykksfull ES2-elektronikk, perlemor 'Windansea' -inlay, presise 21: 1 Gotoh-stemmeskruer for optimal innstillingspresisjon og en luksuriøs hardcase.


Grand Symphony

Grand Symphony er ikke bare for deg som liker strumming eller muligens er litt aggressiv med plekteret, men også deg som har et mer fjæraktig preg. Hvis du sammenligner med den musikalsk spennende Grand Auditorium, er dette egentlig en litt større versjon av denne. En litt større størrelse vil gi deg mer volum og en dypere bass mens du formidler en tonal kompleksitet og rik resonans. Kombiner dette med vekt på klarhet og maksimal projeksjon, og resultatet er en sjelden kombinasjon for en så stor gitar. I den virkelige Taylor-ånden av innovasjon, finner man en sekundær lydport i en florentinsk cutaway for enda høyere projeksjon og toneområde. For deg som ønsker mer volum og bass i forhold til en Grand Auditorium, så er dette ditt neste gitarkjøp.  


Treverk

Som alle «slektninger» fra Gran er Lutz et ekstremt allsidig tre når det brukes i lokket av en akustisk gitar. Hvis vi sammenligner med Sitka som er en "kontrollert" tresort, er Lutz et stivere tre som har en lysere tone og dermed fungerer bra for spillere med en rask attack og aggressiv spillestil, som leter etter høyt volum og stor projeksjon. Likevel reagerer Lutz også godt på den mykere berøringen, noe som gjør den til en utmerket "allround". 


Det brede spekteret av tonerespons som Rosewood (Palisander) tilbyr over hele frekvensområdet, har gjort denne tresorten til en av de mest populære gjennom tidene og finnes på en stor del av Taylors gitarer. Med et lite trykk i midtregisteret er den perfekte blandingen med den dype bassen og den klare diskanttonen. Palisander er et opplagt valg for mange sangskrivere i studio eller på scenen.   


V-Class Bracing

Hvordan gitarens lokk beveger seg, er i stor grad regulert av hvordan bracingen (avstivningen) er designet og plassert, og det er også grunnleggende for den generelle lyden til hver akustisk gitar, ikke bare en Taylor. I lang tid har det vært et kompromiss, skal vi ha mer volum (mindre avstivning) eller mer sustsain (mer avstivning)? Bør toppen være stiv eller fleksibel? Hvorfor ikke begge! Tilsynelatende i strid med gitarbyggernes universelle lover, klarer Taylors revolusjonerende V-Class Bracing å øke volumet samtidig som den øker sustain (når det vanligvis er nødvendig å ofre den ene på bekostning av den andre). Gjennom denne nye avstivningen har vi også forbedret den naturlige intonasjonen langs hele gripebrettet ytterligere, noe som også gir en jevn tonebalanse over hele spekteret og med stor projeksjon. Dette oppnås ved å oppmuntre til en mer naturlig respons fra lokket, hvor bevegelsen av lokket på en måte, er mer sympatisk for utvikling og endring av individuelle toner og hvordan de samhandler med hverandre. Resultatet er at du opplever mindre konflikt mellom volum og sustain, noe som resulterer i fyldigere akkorder og melodier. V-Class Bracing er virkelig det beste fra begge verdener. 


ES-2 Pickups 

Ganske enkelt, den fulle og ærlige akustiske tonen i Taylor-gitaren din, du vil at den skal opprettholdes når den er koblet til en forsterker eller PA. Resultatet av mange års testing var verdt innsatsen for en banebrytende teknologi, Expression-systemet. En innebygd forforsterker om bord som er designet for å naturlig forsterke den varme akustiske lyden fra gitaren din. Det fullt magnetiske pickup-systemet fungerer akkurat som en mikrofon for å skape et rent signal, men også en varm og autentisk akustisk lyd, nemlig lyden fra gitaren din. Designet og produsert hos Taylor Guitars.

Med en slående ekstra "lydport" innebygd i en delvis florentinsk cutaway som gir en tone som vil bedøve solospillere og studiomusikere, markerer Builder's Edition 816ce tilbakekomsen til Grand Symphony kroppsform. Og som alle medlemmer av denne eliteklubben, tilbyr gitaren det ultimate innen spillekomfort, toneforbedring og estetikk. Her er ingenting spart på! Forbindelsen mellom det ekstra lydhullet og mengden luft som beveges i en så stor kroppsform er fantastisk. Med et Lutz-lokk og heltre Rosewood (Palisander) i sarg og bunn for å tilby en lyd som dekker et stort lydspekter, både tonalt, dynamisk og med harmoni og en bred lav bass som stuper i dypet. V-Class Bracing øker volumet og opprettholder videre sustain i gitaren. Den kortere hodelengden (24 7/8”) med en klassisk Taylor-halsprofil, sørger for at det ikke kreves mye fysisk innsats for å få Builder's Edition 816ce til å synge. Det ekstra lydhullet gir en bredere tonerespons, og tilbyr en annen resonansfrekvens som resulterer i en vidåpent, luftig følelse. I tråd med Builder's Edition-standarder for lyd, estetikk og spillbarhet, detaljerer en serie avanserte møter hvert hjørne av Builder's Edition 816ce. Med en mer avrundet kropp, Maple-binding, skråkantede gripebrett / kroppskanter og en satinfinish som sørger for at hver håndbevegelse er så stille som mulig, perfekt for studio og de mest følsomme spillestilene. Alt er toppet med en naturlig og uttrykksfull ES2-elektronikk, perlemor 'Windansea' -inlay, presise 21: 1 Gotoh-stemmeskruer for optimal innstillingspresisjon og en luksuriøs hardcase.


Grand Symphony

Grand Symphony er ikke bare for deg som liker strumming eller muligens er litt aggressiv med plekteret, men også deg som har et mer fjæraktig preg. Hvis du sammenligner med den musikalsk spennende Grand Auditorium, er dette egentlig en litt større versjon av denne. En litt større størrelse vil gi deg mer volum og en dypere bass mens du formidler en tonal kompleksitet og rik resonans. Kombiner dette med vekt på klarhet og maksimal projeksjon, og resultatet er en sjelden kombinasjon for en så stor gitar. I den virkelige Taylor-ånden av innovasjon, finner man en sekundær lydport i en florentinsk cutaway for enda høyere projeksjon og toneområde. For deg som ønsker mer volum og bass i forhold til en Grand Auditorium, så er dette ditt neste gitarkjøp.  


Treverk

Som alle «slektninger» fra Gran er Lutz et ekstremt allsidig tre når det brukes i lokket av en akustisk gitar. Hvis vi sammenligner med Sitka som er en "kontrollert" tresort, er Lutz et stivere tre som har en lysere tone og dermed fungerer bra for spillere med en rask attack og aggressiv spillestil, som leter etter høyt volum og stor projeksjon. Likevel reagerer Lutz også godt på den mykere berøringen, noe som gjør den til en utmerket "allround". 


Det brede spekteret av tonerespons som Rosewood (Palisander) tilbyr over hele frekvensområdet, har gjort denne tresorten til en av de mest populære gjennom tidene og finnes på en stor del av Taylors gitarer. Med et lite trykk i midtregisteret er den perfekte blandingen med den dype bassen og den klare diskanttonen. Palisander er et opplagt valg for mange sangskrivere i studio eller på scenen.   


V-Class Bracing

Hvordan gitarens lokk beveger seg, er i stor grad regulert av hvordan bracingen (avstivningen) er designet og plassert, og det er også grunnleggende for den generelle lyden til hver akustisk gitar, ikke bare en Taylor. I lang tid har det vært et kompromiss, skal vi ha mer volum (mindre avstivning) eller mer sustsain (mer avstivning)? Bør toppen være stiv eller fleksibel? Hvorfor ikke begge! Tilsynelatende i strid med gitarbyggernes universelle lover, klarer Taylors revolusjonerende V-Class Bracing å øke volumet samtidig som den øker sustain (når det vanligvis er nødvendig å ofre den ene på bekostning av den andre). Gjennom denne nye avstivningen har vi også forbedret den naturlige intonasjonen langs hele gripebrettet ytterligere, noe som også gir en jevn tonebalanse over hele spekteret og med stor projeksjon. Dette oppnås ved å oppmuntre til en mer naturlig respons fra lokket, hvor bevegelsen av lokket på en måte, er mer sympatisk for utvikling og endring av individuelle toner og hvordan de samhandler med hverandre. Resultatet er at du opplever mindre konflikt mellom volum og sustain, noe som resulterer i fyldigere akkorder og melodier. V-Class Bracing er virkelig det beste fra begge verdener. 


ES-2 Pickups 

Ganske enkelt, den fulle og ærlige akustiske tonen i Taylor-gitaren din, du vil at den skal opprettholdes når den er koblet til en forsterker eller PA. Resultatet av mange års testing var verdt innsatsen for en banebrytende teknologi, Expression-systemet. En innebygd forforsterker om bord som er designet for å naturlig forsterke den varme akustiske lyden fra gitaren din. Det fullt magnetiske pickup-systemet fungerer akkurat som en mikrofon for å skape et rent signal, men også en varm og autentisk akustisk lyd, nemlig lyden fra gitaren din. Designet og produsert hos Taylor Guitars.